Školení

Akreditace a osvědčení

Naše akreditace jako vzdělávací organizace: AK/I-25/2024

Máme akreditovány následující vzdělávací programy:

Spisová služba v praxi – AK/PV-671/2024

Spisová služba v praxi – webinář – AK/PV-672/2024

 

Co to znamená?

Jsme akreditovanou vzdělávací institucí u Ministerstva vnitra ČR. Školení a webináře jsou proto určeny převážně pro úředníky územních samosprávných celků (ÚSC).

Úředníci po absolvování školení či webináře obdrží speciální osvědčení vydané podle nařízení Ministerstva vnitra ČR. Toto se započítává do průběžného vzdělávání úředníků. Kteří zaměstnanci veřejné správy jsou úředníky ÚSC definuje zákon č. 312/2002 Sb. – jde o ty zaměstnance, kteří se podílejí na výkonu správních činností a zároveň jsou zařazeni do úřadu daného územního samosprávného celku

Tohoto školení či webináře se samozřejmě mohou účastnit i „neúředníci“, tedy podnikatelské subjekty, odborná veřejnost a ostatní zaměstnanci veřejné správy, jako jsou např. zaměstnanci příspěvkových organizací, zejména škol.

Tito „neúředníci“ ho absolvují jako běžné neakreditované školení – neobdrží tedy speciální „úřednické“ osvědčení. Tito účastníci si však samozřejmě mohou zažádat o vystavení běžného „neúřednického“ osvědčení o absolvování školení či kurzu.

 

Máte zájem o služby? Kontaktujte nás.

Pokud potřebujete odbornou pomoc se spisovou službou, neváhejte nás kontaktovat. Rádi vám nabídneme řešení šité na míru vašim potřebám.

Spisová služba v praxi

Webinář – Spisová služba v praxi                                              

 Akreditace vzdělávacího programu : AK/PV-672/2024

 

Termíny: 26.03., 09.04., 30.04., 21.05., 04.06.2025  

Čas: 09:00-14:00  (11:30-12:00 přestávka) – 6 vyučovacích hodin

Forma: online konference prostřednictvím Google Meet (k dispozici bude záznam webináře a prezentace od lektora)

Cena:  990 Kč (včetně DPH)

Lektoři:

Viktor Trefil – specialista a metodik spisové služby a archivace

Mgr. Michal Kubica Ph.D. – odborný archivář a metodik spisové služby

 

Pro koho je webinář určen:

Webinář je určen pro zaměstnance veřejnoprávních původců, jako jsou územní samosprávné celky, organizační složky státu nebo právnické osoby, které tito zřizují, jako jsou příspěvkové organizace či školská zařízení.

Obsah webináře

Probereme celou cestu dokumentu od jeho doručení – vzniku, přes vyřizování až po jeho uložení. Popíšeme si zásady efektivního vedení spisové služby v digitální i analogové podobě, ukážeme si, jak správně individuálně nastavit vnitřní systém oběhu dokumentů, aby splňoval legislativní požadavky a zároveň nezatěžoval, ale aby se stal Vašim pomocníkem v každodenní práci.

 

 

Obsah v bodech:

1. Seznámení s platnou legislativou v oblasti spisové služby

  • Aktuální změny v zákonu č. 499/2004 Sb., vyhlášce č. 259/2012 Sb., Národním standardu pro elektronické systémy spisové služby, dále seznámení s plánovanými atestacemi elektronických systémů spisové služby a jinou dílčí legislativou.

2. Spisová služba obecně a v praxi

  • Základní náležitosti při vedení spisové služby v listinné i elektronické podobě.
  • Seznámení s procesem života dokumentu, od jeho vytvoření, přes vyřízení až po skartační řízení.
  • Role spisového řádu a spisového a skartačního plánu.

3. Základní náležitosti práce s elektronickými systémy spisové služby

  • Jak správně pracovat s elektronickým systémem spisové služby.
  • Elektronické podpisy, časová razítka a jiné náležitosti elektronických dokumentů.

4. Propojení listinných a elektronických dokumentů

  • Základní principy propojení elektronických a listinných dokumentů.
  • Tvorba digitálního originálu, autorizované konverze dokumentů.
  • Propojení s informačními systémy a systémy jiné evidence dokumentů.

5. Jak připravit skartační řízení

  • Jak opravit dokumenty před předáním do elektronické spisovny, tvorba ukládacích jednotek.
  • Jak připravit skartační návrh, SIP balíčky.
  • Validátory a národní archivní portál, komunikace s archivem.

 

Platba

Školení, semináře nebo webináře je nutné uhradit nejpozději 2 pracovní dny před jejich konáním dle platebních údajů, které Vám zašleme. Následně Vám bude vystavena faktura. 

Objednávka

Pro objednávku prosím vyplňte náš objednávkový formulář a zašlete email na adresu info@spisovkar.cz. Objednávky zasílejte nejpozději 2 pracovní dny před termínem školení/webináře.

Zasláním objednávky přijímáte obchodní podmínky a souhlasíte se zpracováním osobních údajů. Objednávka je závazná.

Jak na skartaci a archivaci

Webinář – Jak na skartaci a archivaci

Termíny: 03.04., 24.04., 13.05., 30.05., 17.06.

Čas: 10:00-12:00

Forma: online konference prostřednictvím Google Meet (K dispozici bude záznam webináře a prezentace od lektora)

Cena:  590 Kč (včetně DPH)

Lektoři:

Viktor Trefil – specialista a metodik spisové služby a archivace

Mgr. Michal Kubica Ph.D. – odborný archivář a metodik spisové služby

 

Pro koho je webinář určen:

Webinář je určen pro zaměstnance veřejnoprávních původců jako jsou územní samosprávné celky, školy a školská zařízení, organizační složky státu nebo právnické osoby, které tito zřizují. Tento webinář je dá se říci pro každého kdo má ve své organizaci co dočinění s archivací či skartací dokumentů, doporučujeme i pro vedoucí pracovníky.

Obsah webináře:

Nastíníme celou cestu dokumentu od jeho doručení – vzniku, až po jeho uložení, přičemž na uložení a následné skartační řízení bude kladen největší důraz. Popíšeme si zásady efektivního vedení spisové služby v digitální i analogové podobě, ukážeme si, jak správně nastavit vnitřní systém ukládání dokumentů, aby splňoval legislativní požadavky a zároveň Vás pracovně nezatěžoval. Ukážeme si, jak se připravit na skartační řízení, aby jeho průběh byl co nejhladší a dopadl dle požadavků.

 

Platba

Školení, semináře nebo webináře je nutné uhradit nejpozději 2 pracovní dny před jejich konáním dle platebních údajů, které Vám zašleme. Následně Vám bude vystavena faktura. 

Objednávka

Pro objednávku prosím vyplňte náš objednávkový formulář a zašlete email na adresu info@spisovkar.cz. Objednávky zasílejte nejpozději 2 pracovní dny před termínem školení/webináře.

Zasláním objednávky přijímáte obchodní podmínky a souhlasíte se zpracováním osobních údajů. Objednávka je závazná.

Jak na spisovou službu

Webinář – Jak na spisovou službu

Termíny: 01.04., 22.04, 15.05., 27.05., 12.06., 23.06.

Čas: 10:00-12:00

Forma: online konference prostřednictvím Google Meet (K dispozici bude záznam webináře a prezentace od lektora)

Cena:  590 Kč (včetně DPH)

Lektoři:

Viktor Trefil – specialista a metodik spisové služby a archivace

Mgr. Michal Kubica Ph.D. – odborný archivář a metodik spisové služby

 

Pro koho je webinář určen:

Webinář je určen pro zaměstnance veřejnoprávních původců, jako jsou územní samosprávné celky, školy a školská zařízení, organizační složky státu nebo právnické osoby, které tito zřizují. Tento webinář je dá se říci pro každého kdo má ve své organizaci co dočinění s archivací či skartací dokumentů, doporučujeme i pro vedoucí pracovníky.

Obsah webináře:

Nastíníme celou cestu dokumentu od jeho doručení – vzniku, až po jeho uložení ve spisovně organizace. Popíšeme si zásady efektivního vedení spisové služby v digitální i analogové podobě, ukážeme si, jak správně nastavit vnitřní systém vedení a ukládání dokumentů, aby splňoval legislativní požadavky a zároveň Vás pracovně nezatěžoval. Vysvětlíme si základní náležitosti práce s elektronickými systémy spisové služby v kontextu nových legislativních změn a požadavků. Povíme si, jak se připravit na přechod na atestované systémy spisové služby a mnoho dalšího.

 

Platba

Školení, semináře nebo webináře je nutné uhradit nejpozději 2 pracovní dny před jejich konáním dle platebních údajů, které Vám zašleme. Následně Vám bude vystavena faktura. 

Objednávka

Pro objednávku prosím vyplňte náš objednávkový formulář a zašlete email na adresu info@spisovkar.cz. Objednávky zasílejte nejpozději 2 pracovní dny před termínem školení/webináře.

Zasláním objednávky přijímáte obchodní podmínky a souhlasíte se zpracováním osobních údajů. Objednávka je závazná.

Komplexní řešení problematiky výkonu spisové služby, archivace a skartace, zákonnými povinnostmi a legislativními změnami v oboru. Zabezpečujeme komplexní služby jako vzdělávání, konzultace či poradenství pro veřejnoprávní i soukromoprávní původce.

Navigace

Úvod
Organizace
Služby
Podpora
Aktuality
O nás
Kontakt

Kontakty

UNIVERSUM spol. s r.o.

Skalice 79
73801 Frýdek-Místek
IČ: 00535567

Telefon: +420 739 711 714
Po-Pá: 8:00-15:00

E-mail: info@spisovkar.cz